סערה • רבה הראשי של טבריה במכתב נגד החלטת מועצת החכמים

הבוקר, מפרסם רבה הראשי של טבריה מזה 40 שנה הרה"ג דוד פרץ מכתב גלוי במקומוני העיר, נגד החלטת מועצת חכמי התורה של ש"ס ונגד המינוי של הרב בוחבוט שמתמודד על כס רבנות העיר מול חתנו של הרב פרץ - הרב יוסף שלוש.
איתי גדסי 5 Comment on סערה • רבה הראשי של טבריה במכתב נגד החלטת מועצת החכמים
הבוקר, מפרסם רבה הראשי של טבריה מזה 40 שנה הרה"ג דוד פרץ מכתב גלוי במקומוני העיר, נגד החלטת מועצת חכמי התורה של ש"ס ונגד המינוי של הרב בוחבוט שמתמודד על כס רבנות העיר מול חתנו של הרב פרץ - הרב יוסף שלוש.
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ביום שני השבוע החליטה מועצת חכמי התורה ובראשם נשיא מועצת חכמי התורה מרן ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן לתמוך בגאון רבי משה בוחבוט לתפקיד רב העיר טבריה.

ראשוני • 'המועצת' הכריעה: תומכים ברבי משה בוחבוט לרב העיר טבריה

הבוקר, מפרסם רבה הראשי של טבריה מזה 40 שנה הרה"ג דוד פרץ מכתב גלוי במקומוני העיר, נגד החלטת מועצת חכמי התורה של ש"ס ונגד המינוי של הרב בוחבוט שמתמודד על כס רבנות העיר מול חתנו של הרב פרץ – הרב יוסף שלוש.

תחת הכותרת "לא תטה משפט" כותב הרב דוד פרץ במכתבו: "על אף שאלו (מועצת חכמי התורה, א.ג.) חבר תלמידי חכמים, מכל מקום צריכים לדעת שאין להם שום סמכות וכוח להכריע באשר נוגע לעירנו בה אני מכהן כמרא דאתרא".

בהמשך מציין הרב פרץ כי "לא שמעו כלל לדעתי, ורק על פי השר שלהם הם פועלים, כי חושבים אותו לאדם ישר, אבל באמת כל שיקוליו פוליטיים, והוא ברמות רוחא נוקט בידיים קשות לכל מי שממרה את פיו, וידוע העונש של מי שמטיל חיתתו על הציבור".

20160114232125

הרב מספר במכתבו כי ראש עיריית טבריה סיפר לו בשבוע שעבר כי כפו עליו לבחור נציגים "שלהם", ועל כך שראש העיר סיפר כי השר ויו"ר ש"ס מזהיר כי ימנע ממנו תקציבים אם יסרב לשמוע לו.

הרב פרץ מוסיף כי גם דעתו של הראשל"צ הרב יצחק יוסף היא לתמוך ברב שלוש, ומצטט את הראשל"צ במכתבו "תפרסמו בשמי שאני תומך רק ברב שלוש. אריה (דרעי) רוצה את בוחבוט, אבל הוא צריך להבין שהוא טעה בזה. הרב שלוש יש לו דין קדימה, מצד סבו הרב ועקנין. צריך להסביר לאריה שהוא טעה וצריך לחזור בו. תגיד לו (לרב שלוש) שיקח מלון בטבריה שבת לפני הבחירות ואני אסתובב עימו מבית כנסת לבית כנסת. הוא קרוב אלינו לדעתינו, הוא משלנו לא כמו השני".

בסיום מכתבו פונה הרב פרץ לחברי הגוף הבוחר: "אל תתייחסו כלל ועיקר למכתב הרבנים הנ"ל (מכתב המועצת), שיסודו בהונאה וגניבת דעת כפי שמניתי. מאחר שאני הוא המרא דאתרא בעיר, הרי שאני הוא בעל הסמכות היחידה בעיר בכל הנוגע לענייניה. וכל מי שימרה את פי בזה גורם לי צער גדול ולא תהיה לו מחילה עולמית".

הרב פרץ פונה גם למועמד הרב בוחבוט: "הנני מבקשך, חדול ממועמדותך. הלא אם חכם אתה שמור רגליך מלוכד, למה לך להיכנס לנחלת אחרים ולהקפדות".

כזכור, ביום שני האחרון פרסמנו כאן ב"קול חי" את מכתב המועצת בו נכתב כי "הנני לגלות דעתי בשער בת רבים כי הראוי לכהן פאר כמרא דאתרא בעיר הקודש טבריה הוא הרה״ג משה צבי בוחבוט שליט״א אשר ידיו רב לו בהרבצת התורה לאסוקי שמעתתא אליבא דהלכתא, ושימש בהוראה תחת גדולי הדור והעמיד תלמידים הרבה".

מכתב

עוד הוסיף נשיא המועצת, "ואני בא בקריאה קדושה לכל יראי השם וחושבי שמו, לבא לעזרת ה׳ בגיבורים ולפעול ולסייע למען בחירתו אשר תחזק את גדרי הקדושה והרוחניות בעיר מתוך קירוב לבבות באהבה ואחווה בשלום ורעות".

יצוין, כי למכתבו של נשיא המועצת הצטרפו כאמור כל חברי מועצת חכמי התורה וחיזקו את ידי העוסקים במלאכה להגדיל תורה ולהאדירה.



5 תגובות

מיין תגובות
  1. 5

    מי זה החוצפן שמעיז פניו נגד מרן ראש הישבה רבינו שלום כהן

  2. 3

    צודק!!!!!!!!!!
    מי כמו הרב פרץ שליט"א שניהל את העיר קרוב לשלושים שנה ויודע מה טוב לעיר חבל שלא התיעצו איתו, לפחות היו מתיעצים איתו ומראים לו טיפה אכפתיות כלפי מה שקרה לו שפיטרו אותו במחי יד של הבית היהודי בלי להניד עפעף.
    איפה אריה דרעי איפה השכל שלו.

  3. 2

    יש טעות סופר בכותרת.

    במקום: נגד מוצעת החכמים, צריך להיות כתוב: נגד אריה דרעי.

    אין לרב פרץ שום דבר נגד המועצת, וחבל שהדברים כתובים בצורה כזו.

  4. 1

    נמאס כבר מכך שהמדינה מתנהלת בידי אנשים שכל מטרתם רק אינטרסים. זוהי זכותו המלאה של הרב פרץ שכל חייו מסר את נפשו למען העיר להחליט מי יהיו ממשיכי דרכו!!!שד' יתן לו הרבה בריאות וכל!!